Hlavným cieľom triedy Rybičiek je vytvoriť podnetné a bezpečné prostredie pre deti, ktoré podporuje ich prirodzenú zvedavosť, hravosť a prvé kroky, ktoré vedú k ich samostatnosti. U detí sa snažíme rozvíjať sociálne a emocionálne zručnosti – budovanie prvých kamarátstiev a zvykanie si na kolektív detí. Taktiež prihliadame na učenie sa základných pravidiel správania a postupný rozvoj sebaobslužných návykov. V oblasti reči a komunikácie je to podpora rozvoja slovnej zásoby cez riekanky, piesne a rozprávky. Deti sa učia vyjadrovať svoje pocity a potreby, čím sa postupne pripravujú na efektívnu komunikáciu s ostatnými. Kognitívny rozvoj sa podporuje aktivitami, pri ktorých sa deti učia rozoznávať farby, tvary a predmety z bežného života. Dôležitou súčasťou vývinu detí je aj rozvoj jemnej a hrubej motoriky, kde si deti precvičujú prsty a ruky kreslením, modelovaním z plastelíny, či s prvým oboznamovaním sa s nožnicami.
7.30 – 8.45 | príchod dieťaťa do materskej školy |
8.30 – 9.00 | desiata |
9.00 – 9.30 | krúžok |
9.30 – 10.15 | vzdelávacia aktivita, tvorivé činnosti |
10.15 – 11.00 | pobyt vonku |
11.10 – 11.45 | obed |
11.45 – 12.00 | presun na spánok, hygiena |
12.00 – 14.00 | spánok |
14.30 – 15.00 | olovrant |
15.00 – 17.00 | hry a činnosti podľa výberu detí |